Kundesenter


Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.


Hvorfor opprette bruker?
Det er ikke nødvendig å opprette en konto hos hos for å handle, men du må likevel registrere navn, adresse, epost og telefonnummer for at vi skal kunne sende deg varene.

Hvis du velger å opprette en konto når du først er i gang
får du flere fordeler:

 

 

  1. Fullstendig oversikt over alle ordre.
  2. Tilgang til å laste ned fakturakopier.
  3. Se hvor pakken befinner seg under transport.
  4. Liste over produkter du har kjøpt.
  5. Håndtering og status på eventuelle returer.

    >> Opprett din brukerprofil her

Generelle vilkår nettbutikk

For sluttbrukere er nettbutikken kun tilgjengelig for norske kunder og levering i Norge.
Betingelsene under gjelder for sluttbruker som handler i vår nettbutikk og ikke firmakunder/forhandlere.
For å bli forhandler av våre produkter, ta kontakt med oss eller send inn en forhandlersøknad for etablering av kundeforhold og avtale.

Bytte/retur

Hvordan bytter/returnerer jeg på en vare?
Hvilke rettigheter har jeg som kunde om jeg ønsker å returnere en vare?
Returgebyr kr. 50,- på alle varer

 

Returgebyr

Returgebyr kr 50,- på alle varer
Returgebyr blir belastet pr ordre eller pr. vare som returneres:
Returgebyrets formål er å dekke våre fraktkostnader ved retur av uønsket vare.
Du blir ikke belastet med returgebyr på varer som returneres på grunn av reklamasjon eller garanti.


Må jeg betale returgebyr?

I henhold til angrerettloven-§25 må forbruker bære kostnaden ved å returnere vare/varer dersom angreretten benyttes.
Returgebyr trekkes automatisk fra summen som du får refundert fra oss ved bruk av angreretten.
Returgebyr er pr ordre som eller pr vare returneres.
 

Hvordan bytter/returnerer jeg på en vare?

Retur av vare/varer må registreres i kundesenter.
For å returnere en vare, logger du deg inn i kundesenteret i nettbutikken, velger returfanen og varen du ønsker å returnere. Her legger du inn årsak, Angrefrist, Reklamasjon eller Har bestilt feil vare.

Når vi godkjenner retursøknaden din, sender vi deg en returseddel som du benytter for å returnere varen. Når vi har mottatt og godkjent den returnerte varen, oppretter vi en kreditnota og du får tilbakeført beløpet du har betalt for varen/varene, minus returgebyr. Varen som returneres må være ubrukt, returnert i originalemballasje og med alle strekkoder intakt og festet slik de ble levert.  Varer som blir sendt i retur med oppkrav eller sendt i retur uten å bruke returseddel generert av oss, vil bli sendt til et utleveringssted. Disse varene vil ikke bli hentet og vil bli returnert til deg.

Merk at du må være innlogget for å få tilgang til å returnere kjøpte varer. 
Ved spørsmål – kontakt support@heatx.no.


Bytte vare

Ønsker du å bytte vare, må du registrere retur som beskrevet over.
For nå få tilsendt ny vare, må du bestille denne varen på vanlig måte i vår nettbutikk.

 

Hvilke rettigheter har jeg som kunde om jeg ønsker å returnere en vare?
 

  1. Varer må returneres i original emballasje uten skade og med alle strekkoder intakt og festet slik de ble levert. Varene må fremstå som nye og ikke være tatt i bruk.
  2. Dersom det er forsegling på emballeringen til produktet, må denne ikke være brutt.
  3. Dersom retur skjer pga. defekt eller mangel ved varen må feilbeskrivelse fra kunden følge med.
  4. Varer som blir sendt i retur med oppkrav eller sendt i retur uten å bruke returseddel generert av oss, vil bli sendt til et utleveringssted. Disse varene vil ikke bli hentet og vil bli returnert til deg.

 

I henhold til angrerettloven av 21.des. Nr.105 2000, har du rett til å heve kjøpet uten å oppgi noen grunn, innen 14 dager etter mottatt vare. Dette forutsetter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt iht angrerettloven, og varen og angrerettskjema er mottatt (dette blir automatisk generert og sendt ut på e-post). Dersom selgeren ikke oppfyller sin opplysningsplikt, eksempelvis unnlater å overlevere det obligatoriske angrefristskjemaet senest ved levering av varen, utvides fristen til tre måneder.

Du må gi melding til oss dersom angreretten benyttes. Dersom du vil benytte deg av angreretten, må varen være ubrukt, i original stand, i original uskadet emballasje og ikke teipet. Bruk en eske eller en pose utenpå originalemballansjen.

Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ingen formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Vi anbefaler bruk av returfunksjonen i kundesenteret her.

Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter selgeren å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, om den bestilte varen ikke var tilgjengelig.

Les om bytte og retur av varer hos ossVis mindre...

Betaling

Ordre betales med Klarna betalingsløsning
Les mer om Klarna > HER

Kjøpsbetingelser

Dette kjøpet er regulert av den nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett.
 

Med forbrukerkjøp menes her salg av vare til forbruker som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, og når selgeren opptrer i næringsvirksomhet med salg av varer over internett. Kontrakten er utarbeidet og anbefalt brukt av Forbrukerombudet.

Forbrukerkjøp over Internett er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og e-handelsloven, og disse lovene gir forbruker ufravikelige rettigheter. Vilkårene i kontrakten skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen. Selgeren kan velge å tilby deg bedre vilkår enn det som fremgår av disse salgsbetingelsene.

I tilfeller hvor kontrakten ikke direkte gir løsningen på en problemstilling, må kontrakten utfylles med relevante lovbestemmelser.

Heatexperience.no forbeholder seg retten til å endre vilkårene som følge av forhold som lovendringer eller endringer i andre samfunnsmessige forutsetninger.

 

1. Avtalen

Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selger gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene.)

Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning.

 

2. Partene

Selger
Er firmaet som tar ordren og selger produktet, heretter kalt ”oss”, ”vi”, ”vår” eller ”våre”

Firmanavn: Response Nordic AS
Adresse: Østre Rosten 102b, 7075 Trondheim
Organisasjonsnummer: 9981 507 827

Kjøper
Kjøper er den person som foretar bestillingen, heretter kalt ”du”, ”deg”, ”din” eller ”ditt”.

 

3. Priser

Prisene, som er oppgitt i nettbutikken, inkluderer merverdiavgift, om ikke visning eks. MVA er valgt.

Opplysninger om de totale kostnadene du skal betale, inklusive alle avgifter (merverdiavgift, toll, og lignende) og leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje med videre) samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt. (Vareleveranser til med fast adresse på Svalbard eller Jan Mayen skal selges uten tillegg av merverdiavgift. (1) 
·1) Se lov av 19. juni 1969 nr. 66 om merverdiavgift § 16.

 

Forbehold om feil på nettsiden

Av og til kan det skje feil med tekster, priser eller lignende.

Vi tar forbehold om dette og kan slette ordrer der det åpenbart ligger feil i pris eller lignende. Evt gjennomført betaling blir tilbakebetalt omgående. Vi viser til §32 i avtaleloven.

 

Avtaleoven § 32

Den, der har avgit en viljeserklæring, som ved feilskrift eller anden lignende feiltagelse fra hans side har faat et andet indhold end tilsigtet, er ikke bundet ved erklæringens indhold, hvis den, til hvem erklæringen er avgit, indsaa eller burde indse, at der forelaa en feiltagelse.

Er en viljeserklæring forvansket ved feiltelegrafering, blir den, som har avgit den, ikke bundet ved erklæringen i den skikkelse, den er kommet frem.

Det samme gjælder, hvis en mundtlig viljeserklæring, som sendes ved bud, blir bragt frem i forvansket skikkelse.

Er forvanskningen foranlediget ved skyld fra avsenderens side, pligter han at erstatte mottageren det ved feilen forvoldte tap.

Er avsenderen blit vitende om forvanskningen, og vil han paaberope den, skal han uten ugrundet ophold gi den anden part meddelelse om det. Gir han ikke slik meddelelse, gjælder erklæringen som den er kommet frem, hvis ikke den anden part kjendte eller burde ha kjendt forvanskningen.


Etter at du har fullført handelen i webshoppen, kan du følge den videre behandlingen av ordren din her inne på kundesenteret.

 

4. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når din bestilling er mottatt og bekreftet av Heatexperience.no.

En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller taste- eller tekniske feil i tilbudet fra Heatexperience.no, i bestillingsløsningen i nettbutikken, eller i din bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

 

5. Ordrebekreftelse

Når vi har mottatt din bestilling, skal vi uten ugrunnet opphold bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse til deg. Alle ordrebekreftelser sendes ut automatisk. Merk at du, for varer som ikke er på lager, også vil motta en ordrebekreftelse hvor det står spesifisert at varen har "ubekreftet levering". Vi vil da forsøke å skaffe varen og holde deg oppdatert. Hvis det er feil i lagerstatusen på nettsiden (at lageret er tomt) vil vi ta kontakt.

Alle ordrer blir behandlet i kundesupportens åpningstider mellom 08:00 og 16:00 på hverdager. 

Vi bemerker også at våre priser gjelder de varer som er på lager i godkjenningsøyeblikket.

Det anbefales at du kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør du ta kontakt med oss så snart som mulig.

 

6. Betaling

Vi kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra oss til deg.

Dersom du bruker kredittkort (2) eller debetkort (3) ved betaling, kan vi reservere kjøpesummen på kortet ved bestillingen i inntil 4 dager fra bestillingen.

·2) Et kredittkort er et betalingskort hvor oppgjøret for kjøpet skjer i etterkant ved at kredittgiveren (kredittkortselskapet) sender kortholder faktura med krav om betaling.

·3) Et debetkort er et betalingskort knyttet til en innskuddskonto. Bruk av kortet medfører at brukerens konto blir belastet og beløpet blir overført til betalingsmottakerens konto.

Ved betaling med kredittkort, vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse.

Har vi særskilt behov for å kreve forskuddsbetaling fra deg, for eksempel ved tilvirkningskjøp, kan vi kreve dette.

 

7. Levering

Levering av varen fra oss til deg skjer med PostNord til adressen som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken.

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal vi kontakte deg for å avtale leveringsadresse. Du må selv sørge for å velge fraktmåte, og du er selv pliktig til å innhente opplysninger om lokasjon på utleveringssted og pakkeboks. Vi åpner ikke for henting på vår adresse av varer bestilt i vår nettbutikk.
 

8. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på deg når tingen er overtatt av deg i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og du unnlater å overta en vare som er stilt til din rådighet etter avtalen, har du likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.

 

9. Tilbud/tilgjengelighet

Tilbud, tjenester og produkter gjelder så langt lageret rekker.

 

10. Angrerett

Du kan angre kjøpet av varen etter angrerettlovens bestemmelser. Angrerett innebærer at du uten grunn kan returnere varen til oss selv om det ikke er noen mangel ved den.
 

Du må gi oss melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettskjema er mottatt. Mottar du angreskjema og de nødvendige opplysningene på et senere tidspunkt enn ved levering av varen, begynner angrefristen å løpe fra den dagen du mottar angrerettskjema og opplysningene. Har du ikke mottatt tilstrekkelig informasjon eller angrerettskjema, vil angrefristen likevel gå ut 3 måneder etter at varen er mottatt. Dersom du ikke har fått informasjon om angrerett i det hele tatt, vil fristen være 1 år. Meldingen fra deg til oss om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan du vil returnere varen til oss.
 

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Vi er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til deg innen 14 dager fra den dag vi mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til vår rådighet. Vi kan ikke fastsette gebyrer for din bruk av angreretten, men vi krever at du skal betale kostnadene for returforsendelsen, i vårt system er kalt returgebyr. Se §25 i Angrerettloven ang. forpliktelser når angreretten brukes ved avtale om levering av varer.
 

Du kan undersøke produktet før du angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til oss i samme stand og mengde som den var i da du mottok den. Du må sende varen tilbake til oss i originalemballasjen hvis dette er mulig. Dersom vi har montert ski med bindinger på oppdrag fra kunden, ansees disse ikke lenger som i original stand. Bindingsmonteringen er individuelt tilpasset, og er en permanent endring av skienes tilstand utført på kundens vegne.
 

Du kan ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt, varer som etter sin art ikke kan tilbakeleveres, eller på lyd- og bildeopptak (herunder CDer, DVDer) eller datamaskinprogrammer hvor forseglingen er brutt. Det sistnevnte unntaket gjelder kun dersom selger klart og tydelig har opplyst om vilkårene for bortfall av angreretten på forseglingen.

 

11. Undersøkelse av varen

Når du mottar varen, anbefales det at du i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler.

Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må du melde fra til oss ved reklamasjon jf. kontraktens punkt 12.

 

12. Reklamasjon ved mangel, og frist for å melde krav ved forsinkelse

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi oss melding om at du vil påberope deg mangelen.

Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da du oppdaget mangelen. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at du overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år. Ved forsinkelse må krav rettes til oss innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert.

Dersom varen er betalt med kredittkort, kan du også velge å reklamere og sende krav direkte til kredittyter (kredittkortselskapet). Meldingen til oss eller kredittyter bør være skriftlig (e-post eller brev).

 

13. Dine rettigheter ved forsinkelse

Dersom vi ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes deg eller forhold på din side, kan du i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og kreve erstatning fra oss.

Oppfyllelse: Dersom vi ikke leverer varen på leveringstidspunktet, kan du fastholde kjøpet og sette en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse fra oss. Du kan likevel ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som vi ikke kan overvinne eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for oss at det står i vesentlig misforhold til din interesse i at vi oppfyller. Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan forbrukeren kreve oppfyllelse.

Heving: Du kan heve avtalen med oss dersom forsinkelsen er vesentlig eller hvis vi ikke leverer varen innen den tilleggsfristen for oppfyllelse som du har fastsatt. Du kan likevel ikke heve avtalen mens tilleggsfristen løper, med mindre vi har sagt at han eller hun ikke vil oppfylle innen fristen.

Erstatning: Du kan videre kreve erstatning for tap du lider som følge av forsinkelsen fra vår side jf. forbrukerkjøpslovens § 24.

Du må melde krav til oss ved reklamasjon jf. denne kontraktens punkt 12.
 

14. Dine rettigheter ved mangel

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes du eller forhold på din side, kan du i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og erstatning fra oss.

Retting eller omlevering: Dersom varen har en mangel, kan du kreve at vi retter mangelen eller omleverer tilsvarende vare. Vi kan motsette oss dine krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder oss urimelige kostnader.

Vi skal foreta rettingen eller omleveringen innen rimelig tid. Retting eller omlevering skal foretas uten kostnad for deg, uten risiko for at du ikke får dekket dine utlegg og uten vesentlig ulempe for deg. Vi kan forsøk på retting eller omlevering for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere forsøk er rimelig.

Selv om du verken krever retting eller omlevering, kan vi tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom vi sørger for slik retting eller omlevering, kan du ikke kreve prisavslag eller heving.

Prisavslag: Dersom mangelen ikke rettes eller omleveres, kan du kreve forholdsmessig prisavslag.

Heving: I stedet for prisavslag kan du heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.

Erstatning: Du kan også kreve erstatning for økonomisk tap du lider som følge av at varen har en mangel jf. forbrukerkjøpslovens § 33.

Du må melde krav til oss ved reklamasjon jf denne kontraktens punkt 12. Reglene om reklamasjon gjelder i tillegg til, og uavhengig av, reglene om angrerett og eventuelle garantier stilt av selger.

 

15. Våre rettigheter ved ditt mislighold

Dersom du ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes oss eller forhold på vår side, kan vi i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra deg. Vi kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke forskuddsbetalte uavhentede varer.

Oppfyllelse: Dersom du ikke betaler, kan vi fastholde kjøpet og kreve at du betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper vår rett dersom vi venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan vi heve avtalen. Vi kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt.

Vi kan også heve kjøpet dersom du ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som vi har fastsatt. Vi kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre du har sagt at han eller hun ikke vil betale.

Erstatning: Vi kan kreve erstatning fra deg for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra din side jf. forbrukerkjøpslovens §46.

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom du ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan Vi kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling.9 Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og du kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.

Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer: Dersom du unnlater å hente ubetalte varer, kan vi belaste kjøper med et gebyr på kr 500,00 + frakt tur/retur. Gebyret skal maksimalt dekke vår faktiske utlegg for å levere varen til deg. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.
 

16. Garanti

Garanti som gis av oss eller produsenten, gir deg rettigheter i tillegg til de rettighetene du allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i din rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 11 og 12.

 

17. Personopplysninger

Med mindre du samtykker til noe annet, kan vi kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at vi skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Personopplysningene til kjøper under 15 år kan ikke innhentes med mindre vi har samtykke fra foreldre eller foresatte. Dine personopplysninger skal kun utleveres til andre hvis det er nødvendig for at vi skal få gjennomført avtalen med deg, eller i lovbestemte tilfelle.

Vi kan kun innhente din personnummer dersom det er saklig behov for sikker identifisering og slik innhenting er nødvendig.

Hvis vi vil benytte dine personopplysninger til andre formål, for eksempel til å sende deg reklame eller informasjon ut over det som er nødvendig for å få gjennomført avtalen, må vi innhente ditt samtykke ved avtaleinngåelsen. Vi må gi deg informasjon om hva personopplysningene skal brukes til og om hvem som skal bruke personopplysningene. Ditt samtykke må være frivillig og avgitt ved en aktiv handling, for eksempel ved avkrysning.

Du skal enkelt kunne kontakte oss, for eksempel pr telefon eller e-post dersom du har spørsmål om vi bruk av personopplysninger eller hvis du ønsker at vi sletter eller endrer personopplysningene.
 

18. Konfliktløsning

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Du kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget.13 Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten. Se lov av 28. april 1978 nr. 18 om behandling av forbrukertvister.

Les mer om våre kjøpsbetingelserVis mindre...

Bestilling

Ny kunde i nettbutikken?
Hvordan ser jeg hvilke produkter som er på lager?

 

Ny kunde?

Velg den varen du ønsker. Du trenger ikke være innlogget eller registrert som kunde for å velge produkter. Når du har lagt de varene du ønsker å kjøpe i handlevogna, velger du ”Til kassa” i menyen til høyre. Dersom du ikke er registrert bruker, kan du registrere deg nå. Som innlogget bruker vil varen du legger i handlevogna bli liggende til neste gang du besøker siden.
 
Se over at dine kundedata stemmer, og velg betalingsmåte. Her kan du også legge inn en melding til oss. Til slutt må du bekrefte bestillingen. Så snart du har bekreftet bestillingen vil du få en ordrebekreftelse tilsendt på e-post.
Som innlogget bruker i webshoppen, kan du blant annet finne alle tidligere ordrer, spore pakker og søke om retur på varer her inne på kundesenteret.

 

Hvordan ser jeg hvilke produkter som er på lager?

Når du går inn på et produkt i nettbutikken, vil lagerstatusen vises.
 
Dersom varen er på lager, vil du se en grønn boks.
Er det en orange boks, så er produktet bestilt inn til lager.
Dersom varen ikke er på lager, vil du se en rød boks.
Vi tar forbehold om endringer i leveringsdato.  

 

Forbehold om feil på nettsiden

Av og til kan det skje feil med tekster, priser eller lignende.

Vi tar forbehold om dette og kan slette ordrer der det åpenbart ligger feil i pris eller lignende. Evt gjennomført betaling blir tilbakebetalt omgående. Vi viser til §32 i avtaleloven.

 

Avtaleoven § 32

Den, der har avgit en viljeserklæring, som ved feilskrift eller anden lignende feiltagelse fra hans side har faat et andet indhold end tilsigtet, er ikke bundet ved erklæringens indhold, hvis den, til hvem erklæringen er avgit, indsaa eller burde indse, at der forelaa en feiltagelse.

Er en viljeserklæring forvansket ved feiltelegrafering, blir den, som har avgit den, ikke bundet ved erklæringen i den skikkelse, den er kommet frem.

Det samme gjælder, hvis en mundtlig viljeserklæring, som sendes ved bud, blir bragt frem i forvansket skikkelse.

Er forvanskningen foranlediget ved skyld fra avsenderens side, pligter han at erstatte mottageren det ved feilen forvoldte tap.

Er avsenderen blit vitende om forvanskningen, og vil han paaberope den, skal han uten ugrundet ophold gi den anden part meddelelse om det. Gir han ikke slik meddelelse, gjælder erklæringen som den er kommet frem, hvis ikke den anden part kjendte eller burde ha kjendt forvanskningen.


Etter at du har fullført handelen i webshoppen, kan du følge den videre behandlingen av ordren din her inne på kundesenteret.

Les mer om bestilling i nettbutikkenVis mindre...

Reklamasjon

Hvilke rettigheter har jeg som kunde om jeg mener produktet har feil eller mangler?
 

Hvis det oppdages en feil eller mangel, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere en to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren overtok produktet. Dersom tingen, eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere to år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.
 

En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok risikoen for produktet (normalt ved leveringstidspunktet), skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.
 

Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen meldes inn under retur i kundesenteret på nettsiden vår.
 

Dersom det foreligger en mangel ved produktet, og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene, kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende krav:

- Holde kjøpesummen tilbake.

- Under visse forutsettinger velge mellom retting og omlevering.

- Kreve heving dersom mangelen ikke er uvesentlig.

- Kreve erstatning.

 

Dersom vår retting eller omlevering vil medfører at forbrukeren i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke produktet, har forbrukeren under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Som hovedregel har selgeren ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme vare.

Les mer om reklamasjon av varerVis mindre...

Frakt og levering

GRATIS FRAKT på ordrer over 1.500,-.
Fraktgebyr på ordre under 1.500,-

 

Fraktkostnader

Du kan velge et av våre gratis fraktalternativer på alle ordrer over 1.500,-.
På ordrer under 1.500,- blir det lagt et i fraktgebyr.
Se alternative leveringsvalg og fraktgebyr ved utsjekk i kassen.
 

Levering

Fra vårt hovedlager i Trondheim pakker vi varene du har bestilt raskt og effektivt. Bestiller du flere varer vil varene sendes som en samlet forsendelse. Vi leverer varer kun med PostNord.

Normal leveringstid er 2-5 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor. Det er viktig å merke seg at leveringstidene er estimater og er kun veiledende. Estimatet er basert på virkedager fra mandag til fredag. I høytider kan leveringstiden bli lengre. Vi tar ikke ansvar for eventuelle forsinkelser som skyldes fraktselskaper.

Når pakken din er klar for forsendelse, vil du motta en e-post med sporingsinformasjon. Vennligst merk at det kan ta noen timer før sporingen er aktiv.

Vi sender varene med Postnord. Med Postnord blir pakken levert til pakkeboks, utleveringssted eller hjem til deg, basert på ditt valg av levering ved utsjekk.
Hentefristen for pakker på er satt til 7 dager. Det betyr at pakken går i retur etter syv dager hvis ikke mottaker selv velger å forlenge fristen i myPostNord-appen eller på my.postnord.no

 

Henting av varer

Det er dessverre ikke mulig å hente varer på vår adresse på Tiller. 
 

Pakkesporing

Du finner pakkesporing under “Ordrehistorikk”-fanen her i kundesenteret. Husk at du må være innlogget for å få tilgang til din ordrehistorikk og funksjoner i kundesenteret.

Så snart vi har pakket ordren din, sender vi ut en leveringsbekreftelse med sporingsnummer til deg på e-postadressen du har oppgitt (det kan ta noen timer før sporingsnummeret blir aktiv, basert på når forsendelsen blir hentet av PostNord). Du kan da spore pakken via www.postnord.no.

Vi anbefaler deg å laste ned appen til din valgte transportør til din mobiltelefon. I disse appene kan du følge med på pakken din og få push-varsel når pakken din er klar for å hentes. Du får selvsagt også hentelappen din rett i appen!

 

Viktig!
Leveringsadresse kan ikke være postboks. Bruk din bosted- eller bedriftsadresse.


Svalbard:
Vi gjør oppmerksom på at vi dessverre ikke sender varer til Svalbard. Dette skyldes begrensninger knyttet til frakt og logistikk. Vi beklager eventuelle ulemper dette måtte medføre.

 

Leveranser utenfor Norge
For leveranser utenfor Norge, bestill via nettbutikk for Europa/EU.

Les mer om levering og pakkesporingVis mindre...